Oh just about everything- ice cream, cheese cake (although had to give some heavy cream in this), cheese dip, chocolate-cheese mousse etc. I cook it with chicken and spinach too, but I was talking about non-traditional uses like the ones above. I’ve recently started using it with mayonnaise to give it a lighter consistency because my mayo seems to thicken too much. However, you cannot make VCO from the store bought cream, you would need fresh santan to do that.

Do Blue Zones eat eggs


We are what we drink. Kalau kita minum air putih banyak, nampak beza wajah kita glow macam mana kan. Macam tu juga kalau banyak minum air bergula wajah nampak kusam, tak ceria. Benda ni tak sedar sebenarnya, kita minum kopi secawan dua dah berapa gula dalam tu kan. Kalau sebulan dah berapa gula tu, belum tambah ngan kuih muih lagi. Sebab tu lah NYOC hadir, at least dah dapat cut intake gula dari kopi

Do you intermittent fast every day


For salmon, I found that quality is directly linked to the price 🙁 I mean, sometimes Tesco and Giant would sell them at good prices but they seem to be, I dunno, off in a way. Rather than not eating salmon, I’ve decided to buy cheaper cuts and cook that instead. I’d buy the head and make salmon fish head curry. If you like fish curry, try this – so good!
I tend to get into deep ketosis on my third week of the month due to ramping up of exogenous ketones derived from MCT oils and other longer chain oils, and it’s not too good for my T3 and T4 markers so I usually get in a carb refeed on the last week of the month just so that I don’t stress my thyroid too much. Still, eventhough I do carb refeeds, they’re after heavy workouts and I only go for a maximum of 100g of carbs.

Can you make whipped cream with half and half


Anda bisa mengolah beberapa jenis sayuran menjadi sajian sup sayur, capcay, tumis kangkung, atau sayur-sayuran yang dikukus seperti brokoli dan kembang kol. Agar semakin menarik, cobalah untuk mengombinasikan dua sayuran dengan warna yang berbeda, misalnya satu sayuran hijau dan satu sayuran oranye ke dalam menu makan malam Anda. Dengan demikian, Anda akan semakin lahap saat menyantapnya.

Whats good for whitening teeth


Sabrina Amran, a precarious girl in her 20s who loves anything that screams ‘food!’ . She is convinced that food-romance is real and the only form of true love on planet earth. From day one, she knows she’ll find true love if she follows her passion, which is none other than eating! From Curry to Coffee to Cinnamon Rolls, she consumes almost everything edible but not everything la (obviously!). This is Sabrina, a girl in her 20s, she is most definitely ready to explore the world of cuisine and more with her audacity.
Anyway, I’ve been on keto for two weeks now. I cheat here and there because of Raya while making sure my majority intake is fat. I’m experiencing stomach discomfort nowadays and weird stool (oops). My digestion was fine on the first week but towards the end of the day I felt quite dizzy to drive home. Totally fine now with lotsa energy. Except for the toilet part.
Hi Suraya…..stumble on yr site while surfing for healthy oils as i make my own oils namely coconut, peanut, sunflower and flaxseed….own consumption and selling to close relatives and friends. Since my husband’s episode of ” heart attack” few years ago, i’ve started realizing that our staple diet among malaysians are full of sugars, fast food and carbs. The more i research the more I’ve come to realize that the main ingredients are so full of preservatives, colorings and additives….This keto diet that i’ve come across so frequently nowdays has made me thinking of trying it but with the mentality especially for asians….rice and flour is a must have on our dinner tables including my husband….i can only wonder.

Can sagging breast be firm again


Mengurangi karbohidrat bukan berarti Anda tidak mengonsumsinya sama sekali. Kuncinya adalah mengontrol porsi karbohidrat dalam menu makan malam Anda. Pilihlah sajian nasi merah, quinoa, roti gandum utuh, atau bayam untuk memenuhi asupan karbohidrat sehat. Semua bahan ini mengandung magnesium, mineral yang berperan dalam mengatur metabolisme lemak tubuh.
Hi Suraya, great to hear that you are on the keto diet! I’ve been on it with a strict training regime at Axiom. Technically i’ve done it before without realising last year, but i’m back on it again and it’s one the best lifestyle changes i’ve seen for me. I came across your site because I was searching for low carb sweeteners. I’m finding that a problem unless i buy Stevia online which is possible. Anyway for recipes do checkout ketodietapp. It’s awesome and I will experimenting on recipes of my own too on my website. Warrior on with the keto! 🙂
Adalah penting untuk mendapatkan putih telur untuk puncak yang sangat sengit sebelum menggabungkan mereka dengan bahan-bahan lain. Ia akan menjadi sedikit mencabar bagi mereka untuk bercampur-campur, jadi setelah mereka mula super sengit dan lembut adalah satu-satunya cara anda akan berpeluang untuk tidak jatuh mereka apabila anda melipat mereka dengan seluruh adunan.

How much weight can I lose in a week with intermittent fasting


Hi! I live in Europe but I’m a Sabahan who goes home every year for a couple of months for Chinese New Year. So I started keto about 2.5 months ago for weight loss and the result is pretty good. I’m due to return to Malaysia in a month’s time and I had a mild panic attack assuming that I won’t be able to get keto-friendly product. Created a ridiculous list of things to bring back too! After reading your post I feel a lot better now, phew! 

What is the fastest way to lower LDL cholesterol


Resepi Nasi Ulam Bunga Kobis Keto yang tertera di atas menarik bukan? Sememang gaya hidup keto amat berbeza dan unik dari diet lain. Oleh itu, mereka yang mengamalkan gaya hidup keto amat menitikberatkan hal ehwal makanan kerana makanan merupakan fokus utama bagi menjayakan diet tersebut. Untuk tahu lebih lanjut tentang diet keto yang diamalkan oleh pemilik Asianketo, Puan Roslina Manaf, klik disini. 


Jika anda ingin mengetahui cara membuat resepi roti paleo keto yang terbaik, inilah! Ia cepat & mudah dibuat dengan hanya 5 bahan asas.Course Breakfast, Main Course, Side Dish Cuisine Roti kata kunci Amerika, bebas tenusu, bebas gluten, keto, roti, karbohidrat rendah, paleo, bebas gula,Kalori vegetarian 82 kcalPrep Masa 10 minitKotak Waktu 1 jam 10 minitTotal Masa 1 jam 20 minitAuthor Maya Krampf dari WholesomeYum.comServings 18 keping (1/2 "tebal)
I’m on keto for about a year now. Lose abt 6kg. size L to S!!. It’s not abt me at first it’s for my husband who suffer from diabetic at a very young age. The whole lifestyle and our perspective in health are changing now. He’s fine now without medication. In terms of calorie intake distributions, 5% from carbs, 20% from protein and 75% from Fat. Need to make sure your protein with high quality and healthy fat to make sure you get a nutrient dense foods. Keto, it’s about running your body fuel from glucose to ketones. Another important points is you need to keep vegetables intake as high as possible min. 7 – 10 cups a day. and lot’s more to share.. visit my facebook page KALE Shakes. I shared everything i learned about Ketogenic diet.

Why is bone broth so healthy


Makan di malam hari sering diasosiasikan dengan pola makan tidak sehat akibat stres dan kebosanan. Terutama saat di depan TV yang sering kali tidak terkontrol dalam mengonsumsi makanan-makanan berlemak, seperti junkfood, keripik, kue, atau permen. Mengonsumsi makan malam yang terlalu berdekatan dengan waktu tidur juga berisiko menyebabkan gangguan tidur dan pencernaan.
For salmon, I found that quality is directly linked to the price 🙁 I mean, sometimes Tesco and Giant would sell them at good prices but they seem to be, I dunno, off in a way. Rather than not eating salmon, I’ve decided to buy cheaper cuts and cook that instead. I’d buy the head and make salmon fish head curry. If you like fish curry, try this – so good!
Sebab yang paling umum ialah mana-mana roti jatuh adalah bahawa ia perlu untuk membakar lebih lama. Bahawa dikatakan, saya akan jujur ​​dengan sempurna – kadang-kadang resipi keto ini akan jatuh walaupun, walaupun melakukan segala-galanya yang betul. Nasib baik ini bukan besar berurusan kerana ia masih terasa enak – JIKA anda membakarnya cukup lama dan pusat dimasak.

I tend to get into deep ketosis on my third week of the month due to ramping up of exogenous ketones derived from MCT oils and other longer chain oils, and it’s not too good for my T3 and T4 markers so I usually get in a carb refeed on the last week of the month just so that I don’t stress my thyroid too much. Still, eventhough I do carb refeeds, they’re after heavy workouts and I only go for a maximum of 100g of carbs.

Is Intermittent Fasting bad for your kidneys


Beberapa orang telah mengadu tentang adunan yang terlalu tebal untuk melipat di putih telur. Kemungkinan besar ini adalah perbezaan pengukuran atau bahan, tetapi jika ini berlaku, anda boleh menyelamatkannya. Hanya denyutkan sedikit putih telur ke dalam pemproses makanan untuk membuat adunan utama sedikit lebih nipis, kemudian lipat ke putih telur.

Is Bourbon a keto


lalu masukan bawang putih, bawang merah dan cili api yang sudah di potong goreng sehingga harum, selepas harum masukkan sos tiram secukup mungkin masukkan sedikit air lalu masukkan sos cili dan masukkan tomato dan nenas(kalau nak letak nenas boleh) tunggu sehingga mendidih dan masukan ayam yang sudah di goreng tadi gaul sehingga rata dan tunggu sehingga 5-10 minit dah selesai untuk dihidang 

What is the best exercise for thyroid


Mengurangi karbohidrat bukan berarti Anda tidak mengonsumsinya sama sekali. Kuncinya adalah mengontrol porsi karbohidrat dalam menu makan malam Anda. Pilihlah sajian nasi merah, quinoa, roti gandum utuh, atau bayam untuk memenuhi asupan karbohidrat sehat. Semua bahan ini mengandung magnesium, mineral yang berperan dalam mengatur metabolisme lemak tubuh.

Can you eat corn on the cob on keto


Eggs are one of the best kinds of ingredient there is. Rich with protein and omega 3, eggs, especially if both yolk and white are consumed, can be an excellent food source for micro-nutrients and protein. Eggs are a perfect example of dietary protein that is important in providing our bodies with amino acids which can help in building muscles and nourishing the body.

How much weight can you lose intermittent fasting for 3 months


Hi Suraya…..stumble on yr site while surfing for healthy oils as i make my own oils namely coconut, peanut, sunflower and flaxseed….own consumption and selling to close relatives and friends. Since my husband’s episode of ” heart attack” few years ago, i’ve started realizing that our staple diet among malaysians are full of sugars, fast food and carbs. The more i research the more I’ve come to realize that the main ingredients are so full of preservatives, colorings and additives….This keto diet that i’ve come across so frequently nowdays has made me thinking of trying it but with the mentality especially for asians….rice and flour is a must have on our dinner tables including my husband….i can only wonder.

Can sagging breast be firm again


Bagi penyimpanan, ia sama dengan roti biasa dalam beberapa cara dan berbeza dengan orang lain. Seperti mana-mana roti, ia akan menjadi basi jika ia berada di tempat terbuka terlalu lama. Ia tidak berlaku dengan cepat, kerana kandungan lemak dan putih telur. Anda boleh menyimpannya dalam kotak roti, tetapi ia kelihatan lebih buruk daripada roti biasa pada suhu bilik.
×