Hi! I live in Europe but I’m a Sabahan who goes home every year for a couple of months for Chinese New Year. So I started keto about 2.5 months ago for weight loss and the result is pretty good. I’m due to return to Malaysia in a month’s time and I had a mild panic attack assuming that I won’t be able to get keto-friendly product. Created a ridiculous list of things to bring back too! After reading your post I feel a lot better now, phew!


We are what we drink. Kalau kita minum air putih banyak, nampak beza wajah kita glow macam mana kan. Macam tu juga kalau banyak minum air bergula wajah nampak kusam, tak ceria. Benda ni tak sedar sebenarnya, kita minum kopi secawan dua dah berapa gula dalam tu kan. Kalau sebulan dah berapa gula tu, belum tambah ngan kuih muih lagi. Sebab tu lah NYOC hadir, at least dah dapat cut intake gula dari kopi
Anyway, I’ve been on keto for two weeks now. I cheat here and there because of Raya while making sure my majority intake is fat. I’m experiencing stomach discomfort nowadays and weird stool (oops). My digestion was fine on the first week but towards the end of the day I felt quite dizzy to drive home. Totally fine now with lotsa energy. Except for the toilet part.

How do you fix coffee breath


Jaga kandungan protein dalam menu makan malam Anda dengan memilih metode pemasakan yang tepat. Gunakan metode memanggang atau merebus untuk mengolah dada ayam tanpa kulit atau salmon. Anda boleh menumis potongan ayam dengan menambahkan sedikit kaldu untuk menambah rasa dan menghindari terlalu banyak minyak. Jika Anda vegetarian, penuhi asupan protein Anda dengan konsumsi jamur, tahu, atau tempe dengan metode memasak yang sama.

Is peppermint tea a herbal tea


Hi Suraya, great to hear that you are on the keto diet! I’ve been on it with a strict training regime at Axiom. Technically i’ve done it before without realising last year, but i’m back on it again and it’s one the best lifestyle changes i’ve seen for me. I came across your site because I was searching for low carb sweeteners. I’m finding that a problem unless i buy Stevia online which is possible. Anyway for recipes do checkout ketodietapp. It’s awesome and I will experimenting on recipes of my own too on my website. Warrior on with the keto! 🙂

What is the best age to freeze your eggs


Di manakah maklumat pemakanan? Fakta pemakanan diberikan sebagai ihsan, yang diperolehi dari Pangkalan Data Makanan USDA. Anda boleh mencari bilangan karbohidrat individu yang kami gunakan dalam Senarai Makanan Rendah Karbohidrat & Keto. Carb menghitung gula alkohol. Kaedah karbohidrat bersih tidak termasuk kedua-dua serat dan gula alkohol, kerana ini tidak menjejaskan gula darah dalam kebanyakan orang. Kami cuba tepat dengan maklumat ini, tetapi jangan ragu untuk membuat pengiraan anda sendiri.

How can I fast my longevity


Oh another think I thought I might mention. I use store bought coconut cream as a substitute to any recipe that calls for whipping/heavy cream. The ones from pasar are too liquid, doesn’t whip up. I do have to give generous amounts of garlic (or flavouring in case it’s a sweet dish) to get rid of the coconut taste/smell. But apart from that it works as good as heavy cream at half the price.

Can blood type B eat beef


just to share with you that i normally buy my cheese, butter, almond flour, nuts…from bakery ingredients shops that are selling much more cheaper than retail shops and supermarket. eg. i get raw almond and almond flour around RM39-41/kg, walnut around the same price. mozzarella RM50+/2kg block, cheddar RM70+/2kg block, cooking cream RM5/pack, while coconut flour RM12+ at Aeon….while i travel in eastern Europe, i’ll buy MCT oil and coconut oil which is ridiculously cheaper than Malaysia, eg, pure MCT oil is selling RM30+/400ml while the one i found in KL is selling RM60+ 300ml and VCO is RM20+/1l while RM60+ in Malaysia. also, in Eastern Europe, animal fats are easily available and cheap, if you happened to travel here you can pack some home.

How many carbs should I eat a day to lose weight


Anda bisa mengolah beberapa jenis sayuran menjadi sajian sup sayur, capcay, tumis kangkung, atau sayur-sayuran yang dikukus seperti brokoli dan kembang kol. Agar semakin menarik, cobalah untuk mengombinasikan dua sayuran dengan warna yang berbeda, misalnya satu sayuran hijau dan satu sayuran oranye ke dalam menu makan malam Anda. Dengan demikian, Anda akan semakin lahap saat menyantapnya.

Whats good for whitening teeth


Di manakah maklumat pemakanan? Fakta pemakanan diberikan sebagai ihsan, yang diperolehi dari Pangkalan Data Makanan USDA. Anda boleh mencari bilangan karbohidrat individu yang kami gunakan dalam Senarai Makanan Rendah Karbohidrat & Keto. Carb menghitung gula alkohol. Kaedah karbohidrat bersih tidak termasuk kedua-dua serat dan gula alkohol, kerana ini tidak menjejaskan gula darah dalam kebanyakan orang. Kami cuba tepat dengan maklumat ini, tetapi jangan ragu untuk membuat pengiraan anda sendiri.

How can I fast my longevity


Oh another think I thought I might mention. I use store bought coconut cream as a substitute to any recipe that calls for whipping/heavy cream. The ones from pasar are too liquid, doesn’t whip up. I do have to give generous amounts of garlic (or flavouring in case it’s a sweet dish) to get rid of the coconut taste/smell. But apart from that it works as good as heavy cream at half the price.
Hal ini mempengaruhi asupan karbohidrat yang harus benar-benar dikurangi, dan menggantinya dengan lemak. Pengurangan karbohidrat menyebabkan tubuh Anda mengalami keadaan metabolisme yang disebut ketosis. Ketika hal itu terjadi, tubuh menjadi sangat efisien dalam membakar lemak sebagai energi. Hal ini juga membuat lemak menjadi keton (zat dari metabolisme lemak) di dalam hati, yang dapat menyediakan energi untuk otak.

Is Coconut good on a keto diet


Menikmati makanan yang enak dan lezat saat program diet sehat anda tentu saja merupakan keinginan bagi semua orang. Dengan resep diet yang akan kami paparkan di bawah ini, diet sehat yang akan anda jalani tidak lagi akan mengalami rasa bosan dan monoton. Dengan mengikuti 3 Resep Diet Turun 10Kg Dalam Seminggu ini anda pun dapat menjalani diet dengan mudah, senang dan tanpa paksaan.
Anda bisa mengolah beberapa jenis sayuran menjadi sajian sup sayur, capcay, tumis kangkung, atau sayur-sayuran yang dikukus seperti brokoli dan kembang kol. Agar semakin menarik, cobalah untuk mengombinasikan dua sayuran dengan warna yang berbeda, misalnya satu sayuran hijau dan satu sayuran oranye ke dalam menu makan malam Anda. Dengan demikian, Anda akan semakin lahap saat menyantapnya.
Eritritol ada di sana untuk menambah sedikit rasa manis pada roti, yang biasanya mempunyai roti putih. Ramai orang memasukkannya ke dalam diet paleo kerana ia semula jadi, tetapi jika anda tidak suka, atau anda tidak menyukainya kerana apa-apa sebab lain, tidak mengapa. Anda boleh menggunakan mana-mana pemanis granul yang anda suka. Gula kelapa adalah satu paleo biasa.
×