For salmon, I found that quality is directly linked to the price 🙁 I mean, sometimes Tesco and Giant would sell them at good prices but they seem to be, I dunno, off in a way. Rather than not eating salmon, I’ve decided to buy cheaper cuts and cook that instead. I’d buy the head and make salmon fish head curry. If you like fish curry, try this – so good!
Oh just about everything- ice cream, cheese cake (although had to give some heavy cream in this), cheese dip, chocolate-cheese mousse etc. I cook it with chicken and spinach too, but I was talking about non-traditional uses like the ones above. I’ve recently started using it with mayonnaise to give it a lighter consistency because my mayo seems to thicken too much. However, you cannot make VCO from the store bought cream, you would need fresh santan to do that.

Is oatmeal good for intermittent fasting


I tend to get into deep ketosis on my third week of the month due to ramping up of exogenous ketones derived from MCT oils and other longer chain oils, and it’s not too good for my T3 and T4 markers so I usually get in a carb refeed on the last week of the month just so that I don’t stress my thyroid too much. Still, eventhough I do carb refeeds, they’re after heavy workouts and I only go for a maximum of 100g of carbs.

intermittent fasting every other day


Oh another think I thought I might mention. I use store bought coconut cream as a substitute to any recipe that calls for whipping/heavy cream. The ones from pasar are too liquid, doesn’t whip up. I do have to give generous amounts of garlic (or flavouring in case it’s a sweet dish) to get rid of the coconut taste/smell. But apart from that it works as good as heavy cream at half the price.
just to share with you that i normally buy my cheese, butter, almond flour, nuts…from bakery ingredients shops that are selling much more cheaper than retail shops and supermarket. eg. i get raw almond and almond flour around RM39-41/kg, walnut around the same price. mozzarella RM50+/2kg block, cheddar RM70+/2kg block, cooking cream RM5/pack, while coconut flour RM12+ at Aeon….while i travel in eastern Europe, i’ll buy MCT oil and coconut oil which is ridiculously cheaper than Malaysia, eg, pure MCT oil is selling RM30+/400ml while the one i found in KL is selling RM60+ 300ml and VCO is RM20+/1l while RM60+ in Malaysia. also, in Eastern Europe, animal fats are easily available and cheap, if you happened to travel here you can pack some home.
Hi! I live in Europe but I’m a Sabahan who goes home every year for a couple of months for Chinese New Year. So I started keto about 2.5 months ago for weight loss and the result is pretty good. I’m due to return to Malaysia in a month’s time and I had a mild panic attack assuming that I won’t be able to get keto-friendly product. Created a ridiculous list of things to bring back too! After reading your post I feel a lot better now, phew!

How do I stop pooping constantly


Demikian 3 Resep Diet Turun 10Kg Dalam Seminggu dengan resep makanan lezat yang dapat anda coba. Dengan mengikuti cara ini akan membantu anda dalam mendapatkan berat badan yang ideal sesuai dengan keinginan anda, dibantu juga dengan olahraga yang teratur dan minum air putih 8 gelas sehari. Terimakasih sudah membuka Resep Hari Ini, semoga dapat bermanfaat untuk anda.
Anda bisa mengolah beberapa jenis sayuran menjadi sajian sup sayur, capcay, tumis kangkung, atau sayur-sayuran yang dikukus seperti brokoli dan kembang kol. Agar semakin menarik, cobalah untuk mengombinasikan dua sayuran dengan warna yang berbeda, misalnya satu sayuran hijau dan satu sayuran oranye ke dalam menu makan malam Anda. Dengan demikian, Anda akan semakin lahap saat menyantapnya. 

We are what we drink. Kalau kita minum air putih banyak, nampak beza wajah kita glow macam mana kan. Macam tu juga kalau banyak minum air bergula wajah nampak kusam, tak ceria. Benda ni tak sedar sebenarnya, kita minum kopi secawan dua dah berapa gula dalam tu kan. Kalau sebulan dah berapa gula tu, belum tambah ngan kuih muih lagi. Sebab tu lah NYOC hadir, at least dah dapat cut intake gula dari kopi

24 h intermittent fasting


Siapa bilang Anda tidak boleh makan malam kalau sedang diet? Walaupun Anda sedang berusaha menurunkan berat badan, Anda tetap dianjurkan untuk makan malam, lho. Akan tetapi, menu makan malam Anda tidak bisa sembarangan. Ada beberapa bahan makanan yang harus ada di menu makan malam Anda agar kebutuhan nutrisi Anda tercukupi. Menu makan malam yang sehat dan tepat akan membuat Anda tidak mudah lapar dan terhindar dari makan berlebih. Lantas, apa saja menu makan malam yang sehat dan ampuh menurunkan berat badan?

Can I eat chips with IBS


Oh just about everything- ice cream, cheese cake (although had to give some heavy cream in this), cheese dip, chocolate-cheese mousse etc. I cook it with chicken and spinach too, but I was talking about non-traditional uses like the ones above. I’ve recently started using it with mayonnaise to give it a lighter consistency because my mayo seems to thicken too much. However, you cannot make VCO from the store bought cream, you would need fresh santan to do that.
Eggs are one of the best kinds of ingredient there is. Rich with protein and omega 3, eggs, especially if both yolk and white are consumed, can be an excellent food source for micro-nutrients and protein. Eggs are a perfect example of dietary protein that is important in providing our bodies with amino acids which can help in building muscles and nourishing the body.

204 intermittent fasting meal plan


Mengurangi karbohidrat bukan berarti Anda tidak mengonsumsinya sama sekali. Kuncinya adalah mengontrol porsi karbohidrat dalam menu makan malam Anda. Pilihlah sajian nasi merah, quinoa, roti gandum utuh, atau bayam untuk memenuhi asupan karbohidrat sehat. Semua bahan ini mengandung magnesium, mineral yang berperan dalam mengatur metabolisme lemak tubuh.

intermittent fasting calories


We are what we drink. Kalau kita minum air putih banyak, nampak beza wajah kita glow macam mana kan. Macam tu juga kalau banyak minum air bergula wajah nampak kusam, tak ceria. Benda ni tak sedar sebenarnya, kita minum kopi secawan dua dah berapa gula dalam tu kan. Kalau sebulan dah berapa gula tu, belum tambah ngan kuih muih lagi. Sebab tu lah NYOC hadir, at least dah dapat cut intake gula dari kopi

Can lemon reduce belly fat


Demikian 3 Resep Diet Turun 10Kg Dalam Seminggu dengan resep makanan lezat yang dapat anda coba. Dengan mengikuti cara ini akan membantu anda dalam mendapatkan berat badan yang ideal sesuai dengan keinginan anda, dibantu juga dengan olahraga yang teratur dan minum air putih 8 gelas sehari. Terimakasih sudah membuka Resep Hari Ini, semoga dapat bermanfaat untuk anda.

How do you lose weight when your poor


Jaga kandungan protein dalam menu makan malam Anda dengan memilih metode pemasakan yang tepat. Gunakan metode memanggang atau merebus untuk mengolah dada ayam tanpa kulit atau salmon. Anda boleh menumis potongan ayam dengan menambahkan sedikit kaldu untuk menambah rasa dan menghindari terlalu banyak minyak. Jika Anda vegetarian, penuhi asupan protein Anda dengan konsumsi jamur, tahu, atau tempe dengan metode memasak yang sama.

What is the best app to track macros for Keto


Hi Suraya, great to hear that you are on the keto diet! I’ve been on it with a strict training regime at Axiom. Technically i’ve done it before without realising last year, but i’m back on it again and it’s one the best lifestyle changes i’ve seen for me. I came across your site because I was searching for low carb sweeteners. I’m finding that a problem unless i buy Stevia online which is possible. Anyway for recipes do checkout ketodietapp. It’s awesome and I will experimenting on recipes of my own too on my website. Warrior on with the keto! 🙂

Does D Ribose help fibromyalgia


Demikian 3 Resep Diet Turun 10Kg Dalam Seminggu dengan resep makanan lezat yang dapat anda coba. Dengan mengikuti cara ini akan membantu anda dalam mendapatkan berat badan yang ideal sesuai dengan keinginan anda, dibantu juga dengan olahraga yang teratur dan minum air putih 8 gelas sehari. Terimakasih sudah membuka Resep Hari Ini, semoga dapat bermanfaat untuk anda.

How do I know my body is in ketosis


Demikian 3 Resep Diet Turun 10Kg Dalam Seminggu dengan resep makanan lezat yang dapat anda coba. Dengan mengikuti cara ini akan membantu anda dalam mendapatkan berat badan yang ideal sesuai dengan keinginan anda, dibantu juga dengan olahraga yang teratur dan minum air putih 8 gelas sehari. Terimakasih sudah membuka Resep Hari Ini, semoga dapat bermanfaat untuk anda.

Can I juice while intermittent fasting


Makan Tengah hari ni lagi dugaan ada jamuan 2 pejabat hari ni mahkamah syariah Kangar & Jabatan Bantuan Guaman (JBG) first kat mahkamah syariah kantoi makan sate 6 cucuk huhu pastu makan kuah laksa semangkuk.. ok lagi... pastu gi jbg plak kantoi besar besaran aku bantai plak 2 cup dadih coklat & 2 potong kek coklat 🙁 memang rosak dah diet aku... huhuhu.. sorry ye

How do you defrost chicken thighs quickly


I am not Malaysian but I’ve been living here for a while and have grown a fondness for Malay cuisine. Actually that is how I ended up here, was looking for Malay keto recipe. I just started keto last week- but I am terribly worried about the expenses. Everything is so freaking expensive! Just bought RM 120+ of ‘fat stuff’ (not counting the meat, veg etc.) and I am not sure if it will last me even 2 weeks :(. How did your expenses vary from before when you started keto?

What is keto360


Maka dari itu kami akan mencoba membagikan 3 resep diet lewat menu makanan yang sehat agar memudahkan anda dalam menurunkan berat badan. Caranya mudah loh gaes, jika anda benar niat dan bersungguh-sungguh dalam hal ini. Pasti saja anda dapat menurunkan berat badan hingga 4kg hingga 10kg seperti impian anda. Jangan sampai bosan hidup atau malah pengin bunuh diri karena memiliki berat badan yang berlebih karena kami punya solusinya :d heheheh.

Does Gluten make you fart


Sabrina Amran, a precarious girl in her 20s who loves anything that screams ‘food!’ . She is convinced that food-romance is real and the only form of true love on planet earth. From day one, she knows she’ll find true love if she follows her passion, which is none other than eating! From Curry to Coffee to Cinnamon Rolls, she consumes almost everything edible but not everything la (obviously!). This is Sabrina, a girl in her 20s, she is most definitely ready to explore the world of cuisine and more with her audacity.
×