We are what we drink. Kalau kita minum air putih banyak, nampak beza wajah kita glow macam mana kan. Macam tu juga kalau banyak minum air bergula wajah nampak kusam, tak ceria. Benda ni tak sedar sebenarnya, kita minum kopi secawan dua dah berapa gula dalam tu kan. Kalau sebulan dah berapa gula tu, belum tambah ngan kuih muih lagi. Sebab tu lah NYOC hadir, at least dah dapat cut intake gula dari kopi

24 h intermittent fasting


Oh another think I thought I might mention. I use store bought coconut cream as a substitute to any recipe that calls for whipping/heavy cream. The ones from pasar are too liquid, doesn’t whip up. I do have to give generous amounts of garlic (or flavouring in case it’s a sweet dish) to get rid of the coconut taste/smell. But apart from that it works as good as heavy cream at half the price.
Eritritol ada di sana untuk menambah sedikit rasa manis pada roti, yang biasanya mempunyai roti putih. Ramai orang memasukkannya ke dalam diet paleo kerana ia semula jadi, tetapi jika anda tidak suka, atau anda tidak menyukainya kerana apa-apa sebab lain, tidak mengapa. Anda boleh menggunakan mana-mana pemanis granul yang anda suka. Gula kelapa adalah satu paleo biasa.

Why almond flour is bad for you


Took about 11months of constant experimentation to get it right. Keto formulas by renowned keto researchers doesn’t work for everyone because of too many factors like Gut Microbiome, genetic ancestry, digestion rates, glycemic response etc. but everyone just needs to try different things and most importantly use testing and logging! Very important to have a Glucose and Ketone tester!

Can you check testosterone levels at home


Siapa bilang Anda tidak boleh makan malam kalau sedang diet? Walaupun Anda sedang berusaha menurunkan berat badan, Anda tetap dianjurkan untuk makan malam, lho. Akan tetapi, menu makan malam Anda tidak bisa sembarangan. Ada beberapa bahan makanan yang harus ada di menu makan malam Anda agar kebutuhan nutrisi Anda tercukupi. Menu makan malam yang sehat dan tepat akan membuat Anda tidak mudah lapar dan terhindar dari makan berlebih. Lantas, apa saja menu makan malam yang sehat dan ampuh menurunkan berat badan?

Can I eat chips with IBS


Took about 11months of constant experimentation to get it right. Keto formulas by renowned keto researchers doesn’t work for everyone because of too many factors like Gut Microbiome, genetic ancestry, digestion rates, glycemic response etc. but everyone just needs to try different things and most importantly use testing and logging! Very important to have a Glucose and Ketone tester!


Bagi penyimpanan, ia sama dengan roti biasa dalam beberapa cara dan berbeza dengan orang lain. Seperti mana-mana roti, ia akan menjadi basi jika ia berada di tempat terbuka terlalu lama. Ia tidak berlaku dengan cepat, kerana kandungan lemak dan putih telur. Anda boleh menyimpannya dalam kotak roti, tetapi ia kelihatan lebih buruk daripada roti biasa pada suhu bilik.

What bread is good for diabetics


Oh another think I thought I might mention. I use store bought coconut cream as a substitute to any recipe that calls for whipping/heavy cream. The ones from pasar are too liquid, doesn’t whip up. I do have to give generous amounts of garlic (or flavouring in case it’s a sweet dish) to get rid of the coconut taste/smell. But apart from that it works as good as heavy cream at half the price.

Can blood type B eat beef


Untuk mencegah penambahan berat badan akibat makan malam, sebaiknya hindari makan sambil menonton TV, hindari konsumsi makanan ringan setelah menyantap menu utama, dan usahakan agar makan malam sebelum jam 8 malam. Namun, jika Anda memiliki kondisi kesehatan khusus, sebaiknya konsultasi ke dokter untuk menu makan malam dan jam makan malam yang tepat.

Hi, I am on keto + omad fasting recently, thanks for sharing all these info ( i love the sugar free jam you recommended!). I am still exploring and testing with those keto-friendly ingredients and for recipe, I often watch video of “headbanger’s kitchen” and “keto connect” for ideas! I tried the “keto bread” by “keto connect”, they turned out great and goes very well with the jam! I made my own peanut butter too (without any sugar), carbs are pretty low compare to store bought. For seeds and nuts I recommend you guys to pay a visit to “the hive bulk” located at jalan telawi, bangsar, they sell variety of nuts and seeds with reasonable price, and also organice condiments. Signature Market is a good online store to shop too (they are giving 3 months free membership + high discount). For avocado, I find that Jaya Grocer sells at pretty good deal (3 in 1 pack for rm12.90, the one at Intermark). I am just wondering where can I get cheaper salmon, the one I bought at morning market sri rampai costed me rm19 for just one slice! Btw, I am going to try making cauliflower chicken rice and flaxseed crackers too 🙂
Menikmati makanan yang enak dan lezat saat program diet sehat anda tentu saja merupakan keinginan bagi semua orang. Dengan resep diet yang akan kami paparkan di bawah ini, diet sehat yang akan anda jalani tidak lagi akan mengalami rasa bosan dan monoton. Dengan mengikuti 3 Resep Diet Turun 10Kg Dalam Seminggu ini anda pun dapat menjalani diet dengan mudah, senang dan tanpa paksaan.
×