Oh just about everything- ice cream, cheese cake (although had to give some heavy cream in this), cheese dip, chocolate-cheese mousse etc. I cook it with chicken and spinach too, but I was talking about non-traditional uses like the ones above. I’ve recently started using it with mayonnaise to give it a lighter consistency because my mayo seems to thicken too much. However, you cannot make VCO from the store bought cream, you would need fresh santan to do that.
Makan di malam hari sering diasosiasikan dengan pola makan tidak sehat akibat stres dan kebosanan. Terutama saat di depan TV yang sering kali tidak terkontrol dalam mengonsumsi makanan-makanan berlemak, seperti junkfood, keripik, kue, atau permen. Mengonsumsi makan malam yang terlalu berdekatan dengan waktu tidur juga berisiko menyebabkan gangguan tidur dan pencernaan.

What can I replace rice with on keto diet


Oh another think I thought I might mention. I use store bought coconut cream as a substitute to any recipe that calls for whipping/heavy cream. The ones from pasar are too liquid, doesn’t whip up. I do have to give generous amounts of garlic (or flavouring in case it’s a sweet dish) to get rid of the coconut taste/smell. But apart from that it works as good as heavy cream at half the price.

Does keto work with intermittent fasting


Hi Suraya…..stumble on yr site while surfing for healthy oils as i make my own oils namely coconut, peanut, sunflower and flaxseed….own consumption and selling to close relatives and friends. Since my husband’s episode of ” heart attack” few years ago, i’ve started realizing that our staple diet among malaysians are full of sugars, fast food and carbs. The more i research the more I’ve come to realize that the main ingredients are so full of preservatives, colorings and additives….This keto diet that i’ve come across so frequently nowdays has made me thinking of trying it but with the mentality especially for asians….rice and flour is a must have on our dinner tables including my husband….i can only wonder.

Do Vegans eat rice


Took about 11months of constant experimentation to get it right. Keto formulas by renowned keto researchers doesn’t work for everyone because of too many factors like Gut Microbiome, genetic ancestry, digestion rates, glycemic response etc. but everyone just needs to try different things and most importantly use testing and logging! Very important to have a Glucose and Ketone tester!

Can you check testosterone levels at home


Took about 11months of constant experimentation to get it right. Keto formulas by renowned keto researchers doesn’t work for everyone because of too many factors like Gut Microbiome, genetic ancestry, digestion rates, glycemic response etc. but everyone just needs to try different things and most importantly use testing and logging! Very important to have a Glucose and Ketone tester!

Can I drink coconut water while fasting


Hi! I live in Europe but I’m a Sabahan who goes home every year for a couple of months for Chinese New Year. So I started keto about 2.5 months ago for weight loss and the result is pretty good. I’m due to return to Malaysia in a month’s time and I had a mild panic attack assuming that I won’t be able to get keto-friendly product. Created a ridiculous list of things to bring back too! After reading your post I feel a lot better now, phew!

What is the fastest way to lower LDL cholesterol


Untuk mencegah penambahan berat badan akibat makan malam, sebaiknya hindari makan sambil menonton TV, hindari konsumsi makanan ringan setelah menyantap menu utama, dan usahakan agar makan malam sebelum jam 8 malam. Namun, jika Anda memiliki kondisi kesehatan khusus, sebaiknya konsultasi ke dokter untuk menu makan malam dan jam makan malam yang tepat.

Can you get hepatitis B from saliva


I’m on keto for about a year now. Lose abt 6kg. size L to S!!. It’s not abt me at first it’s for my husband who suffer from diabetic at a very young age. The whole lifestyle and our perspective in health are changing now. He’s fine now without medication. In terms of calorie intake distributions, 5% from carbs, 20% from protein and 75% from Fat. Need to make sure your protein with high quality and healthy fat to make sure you get a nutrient dense foods. Keto, it’s about running your body fuel from glucose to ketones. Another important points is you need to keep vegetables intake as high as possible min. 7 – 10 cups a day. and lot’s more to share.. visit my facebook page KALE Shakes. I shared everything i learned about Ketogenic diet.
Padahal jika kita telusuri kebiasaan ini dapat membuat kinerja sistem pencernaan di perut semakin keras dan secara tidak langsung dapat berakibat buruk bagi kesehatan tubuh. Shake formula 1 ini menjadi jawaban yang pas sebagai 3 resep diet turun 10kg dalam seminggu. Karena ada yang sudah membuktikan dengan mengkonsumsi shake formula 1 sebagai sarapan pagi nya dan turun 2,5 hingga 3kg hanya 1 minggu saja. Tidak hanya itu, untuk mengkonsumsi makanan sehat ini anda juga tidak membutuhkan waktu yang lama.
Beberapa orang telah mengadu tentang adunan yang terlalu tebal untuk melipat di putih telur. Kemungkinan besar ini adalah perbezaan pengukuran atau bahan, tetapi jika ini berlaku, anda boleh menyelamatkannya. Hanya denyutkan sedikit putih telur ke dalam pemproses makanan untuk membuat adunan utama sedikit lebih nipis, kemudian lipat ke putih telur.

What can I eat instead of bread


I tend to get into deep ketosis on my third week of the month due to ramping up of exogenous ketones derived from MCT oils and other longer chain oils, and it’s not too good for my T3 and T4 markers so I usually get in a carb refeed on the last week of the month just so that I don’t stress my thyroid too much. Still, eventhough I do carb refeeds, they’re after heavy workouts and I only go for a maximum of 100g of carbs.

What is keto bread made of


Makan Tengah hari ni lagi dugaan ada jamuan 2 pejabat hari ni mahkamah syariah Kangar & Jabatan Bantuan Guaman (JBG) first kat mahkamah syariah kantoi makan sate 6 cucuk huhu pastu makan kuah laksa semangkuk.. ok lagi... pastu gi jbg plak kantoi besar besaran aku bantai plak 2 cup dadih coklat & 2 potong kek coklat 🙁 memang rosak dah diet aku... huhuhu.. sorry ye

Is Intermittent Fasting bad for your heart


Was googling more info about keto because my husband is on it too. Planning what to make for him for lunch and dinner can be a hassle it’s always scrambled eggs with avocado or cheese and lamb shoulder and salad/broccoli whatever other sayur available. Occasionally we make sup ekor coz there’s a lot of fat in there. I guess males prefer manly fat as I like to call it, and your menu looks do-able for me as a female. Haha

What is intermittent fasting Keto


Was googling more info about keto because my husband is on it too. Planning what to make for him for lunch and dinner can be a hassle it’s always scrambled eggs with avocado or cheese and lamb shoulder and salad/broccoli whatever other sayur available. Occasionally we make sup ekor coz there’s a lot of fat in there. I guess males prefer manly fat as I like to call it, and your menu looks do-able for me as a female. Haha
Makan di malam hari sering diasosiasikan dengan pola makan tidak sehat akibat stres dan kebosanan. Terutama saat di depan TV yang sering kali tidak terkontrol dalam mengonsumsi makanan-makanan berlemak, seperti junkfood, keripik, kue, atau permen. Mengonsumsi makan malam yang terlalu berdekatan dengan waktu tidur juga berisiko menyebabkan gangguan tidur dan pencernaan.

How long does bone broth take to work


Hi Suraya…..stumble on yr site while surfing for healthy oils as i make my own oils namely coconut, peanut, sunflower and flaxseed….own consumption and selling to close relatives and friends. Since my husband’s episode of ” heart attack” few years ago, i’ve started realizing that our staple diet among malaysians are full of sugars, fast food and carbs. The more i research the more I’ve come to realize that the main ingredients are so full of preservatives, colorings and additives….This keto diet that i’ve come across so frequently nowdays has made me thinking of trying it but with the mentality especially for asians….rice and flour is a must have on our dinner tables including my husband….i can only wonder.

What yogurt can I eat on keto


Resepi Nasi Ulam Bunga Kobis Keto yang tertera di atas menarik bukan? Sememang gaya hidup keto amat berbeza dan unik dari diet lain. Oleh itu, mereka yang mengamalkan gaya hidup keto amat menitikberatkan hal ehwal makanan kerana makanan merupakan fokus utama bagi menjayakan diet tersebut. Untuk tahu lebih lanjut tentang diet keto yang diamalkan oleh pemilik Asianketo, Puan Roslina Manaf, klik disini. 

Can you drink coffee on a 72 hour fast


Bagi penyimpanan, ia sama dengan roti biasa dalam beberapa cara dan berbeza dengan orang lain. Seperti mana-mana roti, ia akan menjadi basi jika ia berada di tempat terbuka terlalu lama. Ia tidak berlaku dengan cepat, kerana kandungan lemak dan putih telur. Anda boleh menyimpannya dalam kotak roti, tetapi ia kelihatan lebih buruk daripada roti biasa pada suhu bilik.

Can you eat too much fat on the keto diet


Eritritol ada di sana untuk menambah sedikit rasa manis pada roti, yang biasanya mempunyai roti putih. Ramai orang memasukkannya ke dalam diet paleo kerana ia semula jadi, tetapi jika anda tidak suka, atau anda tidak menyukainya kerana apa-apa sebab lain, tidak mengapa. Anda boleh menggunakan mana-mana pemanis granul yang anda suka. Gula kelapa adalah satu paleo biasa.
Jaga kandungan protein dalam menu makan malam Anda dengan memilih metode pemasakan yang tepat. Gunakan metode memanggang atau merebus untuk mengolah dada ayam tanpa kulit atau salmon. Anda boleh menumis potongan ayam dengan menambahkan sedikit kaldu untuk menambah rasa dan menghindari terlalu banyak minyak. Jika Anda vegetarian, penuhi asupan protein Anda dengan konsumsi jamur, tahu, atau tempe dengan metode memasak yang sama.

Is coconut flour OK for diabetics


We are what we drink. Kalau kita minum air putih banyak, nampak beza wajah kita glow macam mana kan. Macam tu juga kalau banyak minum air bergula wajah nampak kusam, tak ceria. Benda ni tak sedar sebenarnya, kita minum kopi secawan dua dah berapa gula dalam tu kan. Kalau sebulan dah berapa gula tu, belum tambah ngan kuih muih lagi. Sebab tu lah NYOC hadir, at least dah dapat cut intake gula dari kopi
×