Thank you for creating this list! I have an article from Bodybuilding.com to advise how to prepare and be successful before giving up on this plan but the food list was quite short. My trainer suggested this eating plan for me so I found your list so I can go purchase the foods now. I believe I have my macro counts right to start so wish me luck! And thanks again for sharing this !! Rebecca
في منتصف التسعينات، قام منتج هوليوود (جيم أبراهامز) بالترويج للنظام الغذائي الكيتوني، والذي تم ابتكاره من قبل مؤسسة تشارلي، حيث كان ابنه يعاني من الصرع الشديد والذي تم التحكم به بفعالية من خلال هذا النظام. اشتملت الدعاية على الظهور في برنامج علي قناة NBC وعمل فيلم تلفزيوني بطولة ميريل ستريب. رعت المؤسسة دراسة بحثية متعددة المراكز، والتي كانت نتائجها - التي أعلن عنها في عام 1996 - هي بداية الاهتمام العلمي المتجدد بهذا النظام الغذائي.[3]
الصرع هو واحد من أكثر الاضطرابات شيوعاً في علم الأعصاب بعد السكتة الدماغية،[9] والذي يؤثر علي حوالي 50 مليون انسان علي الإقل علي مستوي العالم[10] يتم تشخيصه في الأشخاص الذين لديهم نوبات متكررة غير مبررة من التشنجات. يحدث هذا عندما يتم استثارة الخلايا العصبية في القشرة الدماغية بشكل مفرط، مما يؤدي إلى تعطيل مؤقت لوظيفة الدماغ الطبيعية. قد يؤثر هذا، على سبيل المثال، على العضلات، والحواس، والوعي. يمكن للنوبة أن تكون صرع جزئي (محصورة في جزء واحد من الدماغ) أو تكون عامة(منتشرة على نطاق واسع في جميع أنحاء الدماغ وتؤدي إلى فقدان الوعي). قد يحدث الصرع لمجموعة متنوعة من الأسباب؛ ومعظمها يبدأ في مرحلة الطفولة.[11] يعتبر الصرع مقاومًا وغير قابل للعلاج (لا يستسلم للعلاج) عندما يخفق اثنان أو ثلاثة من مضادات الاختلاج في السيطرة عليه. حوالي 60٪ من المرضى يتمكنون من السيطرة على صرعهم باستخدام أول دواء يستخدمونه، في حين أن 30٪ منهم لا يحققون السيطرة باستخدام الأدوية. عندما تفشل الأدوية، فإن الخيارات الأخرى تشمل الجراحة، والنظام الغذائي الكيتوني.[9]

The ketogenic diet has recently become very popular, and many food companies want to cash in by putting a “ketogenic” or “low carb” label on a new product. Be very cautious of special “keto” or “low-carb” products, such as pastas, chocolate bars, energy bars, protein powders, snack foods, cakes, cookies and other “low carb” or “ketogenic” treats. Read all labels carefully for natural low carb ingredients. The fewer ingredients the better.


The “Slaw Hash” Which is a actually eggroll filling without the wrapper is delicious even without being keto. My husband requests it every other week and he isn’t even really fond of cabbage. I use shredded cabbage, a few finely sliced white mushrooms, sliced white onion, ground pork or turkey, soy sauce, white pepper, a cap-full of bombay sapphire gin (tastes sort of like sake, without having to add a TON of sake), and one shredded carrot.

كيف يمكن كسر الهضبة وفقدان الوزن


^ Freeman JM, Vining EP, Pillas DJ, Pyzik PL, Casey JC, Kelly LM. The efficacy of the ketogenic diet—1998: a prospective evaluation of intervention in 150 children. Pediatrics. 1998 Dec;102(6):1358–63. doi:10.1542/peds.102.6.1358. PMID 9832569. https://web.archive.org/web/20040629224858/http://www.hopkinsmedicine.org/press/1998/DECEMBER/981207.HTM Lay summary]—JHMI Office of Communications and Public Affairs. Updated 7 December 1998. Cited 6 March 2008.

مرض السرطان : إن الإنسولين عبارة عن هرمون  يسمح للجسم بإستخدام أو تخزين السكر كوقود له ، وحمية الكيتون تجعلك تحرق هذا الوقود سريعا ، فلا تحتاج لتخزينه داخل الجسم ، وهذا يعني أن الجسم يحتاج ويفرز كمية أقل من الإنسولين ، وربما تساعد هذه النسب المنخفضة على الحماية ضد بعض أنواع السرطان ، أو حتى تبطيء نمو الخلايا السرطانية ، ومن المعتقد أن هذا الأمر مازال يحتاج المزيد من الدراسات .

ما هو مستوى خطير من الكيتونات


Ketoburn and KetoLogic do provide electrolytes in supplement form, but my gripe (beyond messing with your body’s biochemistry to the point of increasing your heart rate for no reason): Ketologic is $100 per container, Ketoburn is $40 per container, and the predominant electrolyte you’re getting in each is sodium. That means you’re literally spending up to 100 times more money than you would if you went to the supermarket and picked up a container of sodium chloride, a.k.a. table salt. It’s about $1, max.

عندما يجب ان تاخذ D ريبوز

×